środa, 24 kwietnia 2013

Dzianiny z kolekcji wiosennej

Wiosna w naszym sklepie jest już obecna od kilku tygodni, więc jej wyglądu nie trzeba opisywać.
Natomiast warto opisać tkaniny w niej użyte.
Tkanina, z której uszyte są amarantowe elementy to dzianina o składzie :
92% bawełny
8% elastanu
Amarant jest lekki i dość cienki, jego gramatura to 240g/m2.

Nie jest tkaniną tzw lejącą się. Raczej układa się w fałdy.
Jego zaletą jest piękny, głęboki kolor, a jego wadą to, że niestety trzeba się przeprosić  z żelazkiem. Nie należy do tkanin, które można wrzucić do torby i wyjąć w tym samym stanie.

Szarość, czyli ciemny melanż to dzianina o składzie:
70% bawełny
22% poliestru
8% elastanu
Gramatura tej dzianiny to 180g/m2, czyli jest lżejsza niż amarant.
Nie znajduję wad tej dzianiny. Każdy kto bierze ją do ręki, uśmiecha się i mówi „O! Jaka miła!”. 
I faktycznie tak jest. Jest dzianiną lejącą się, nie gniecie się, doskonale się układa.  Jestem jej fanką.

Dodatkowe elementy to oczywiście ściągacze, które są bawełniane z 5%zawartością elastanu.
W porównaniu do ściągaczy z kolekcji bazowej, te wiosenne są mniej sztywne, miększe.
Wszystkie elementy kolekcji wiosennej są szyte z dzianin produkowanych w Polsce.
Zaleca się je prać w max 40 stopniach, prasować niezbyt gorącym żelazkiem.

1 komentarz:

  1. ja wszystkie ciuchy prasuję (zajmuje mi to godziny:), więc amarant mi nie straszny:) Troszkę się może i gniecie, ale kiecka Nelki jak dla mnie prosta w obsłudze:)
    ciemny melanż biorę pod uwagę:))
    fajnie, że tak to opisujesz, to znaczne ułatwienie dla nas, klientów.

    OdpowiedzUsuń